Izvajalci

  • Ansambel MD7

    je nastal leta 2001 in deluje pod umetniškim vodstvom Pavla Mihelčiča. Stalno zasedbo septeta, sedmih izvrstno verziranih slovenskih inštrumentalistov, solistov sestavljajo: Matej Zupan - fl avte, Jože Kotar - klarineti, Miha Šuler - pozavne, Franci Krevh - tolkala, Katja Krajnik - viola, Igor Mitrović - violoncelo, in Luca Ferrini - inštrumenti s tipkami. Za današnji koncert so se ansamblu pridružili: Doris Šegula - violina, Miha Firšt - kontrabas, Primož Sukič – kitara in Andreja Zakonjšek Krt – sopran. Dirigent ansambla je Steven Loy.
    Ansambel v večini primerov izvaja skladbe napisane in posvečene prav zanj; znotraj navedene zasedbe pa lahko igra tudi v različnih kombinacijah. Sama ustanovitev ansambla je narekovala tako povabila kot naročila (novih) del, spet doma in na tujem. In odziv je bil velik, kakor tudi takojšnje povpraševanje po nastopu ansambla tudi v tujini (Dunaj/2001, Trst/2003, 2006 in 2008, Bukarešta/2004 in 2008, Dublin/2008, Seoul/2010). Za ansambel so pisali skladatelji: L. Lebič, I. Petrić, G. Coral, J. Golob, S. Lerescu, D. Beovič, F. Bousch, B. Šaljič, Z. Jeney, A. Laporte, J.-L. Darbelley, S. Bonetti, D. Libin in Č. Sojar Voglar, P. Šavli ter tudi umetniški vodja ansambla skladatelj Pavel Mihelčič.

  • Ansambel Microsonus

    Ansambel se je začel samostojno formirati maja 2015 po uspešnih koncertnih projektih znotraj Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani. Ansambel deluje v tesnem stiku s slovenskimi skladatelji, ponuja zelo pestre kombinacije inštrumentov ter stremi k visokokakovostnemu ustvarjanju ter poustvarjanju sodobne glasbe slovenskih ter tujih skladateljev. Temeljni korpus ansambla sestavljajo študenti ter diplomanti študija inštrumentalnih smeri ljubljanske Akademije za glasbo, ki svojo odličnost potrjujejo s številnimi nagradami na slovenskih in mednarodnih tekmovanjih, s številnimi koncerti na domačih in tujih odrih ter prav tako z različnimi dirigenti iz Slovenije in tujine. Redno obiskujejo mojstrske tečaje, ki jih vodijo svetovno priznani umetniki in pedagogi. Mladi glasbeniki so tudi dobitniki Prešernovih nagrad Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani ter prav tako tudi Prešernovih nagrad Univerze v Ljubljani.

  • Ansambel Neofonia

    je zasedba, ki se posveča bogastvu in raznolikosti glasbe, ustvarjene v zadnjih 60 letih. Zasedbo sestavljajo vrhunski slovenski instrumentalisti, ki s strastjo poustvarjajo sodobno glasbo. Od vsega začetka Neofonía deluje kot ansambel cikla sodobne glasbe Predihano v produkciji Cankarjevega doma. Na uvodnem koncertu omenjenega cikla aprila 2010 je zasedba prvič v Sloveniji predstavila, poleg ostalih del spektralnega gibanja (Murail, Saariaho, Hurel), prvo polovico monumentalnega in vplivnega dela Gerarda Griseya Les espaces acoustiques s svetovno priznanim violistom Garthom Knoxem in požela izjemno pozitivne odzive kritikov ter poslušalcev. Cikel je ansambel nadaljeval leta 2011 z glasbo Luigija Nona in Helmuta Lachenmanna - skladatelja, ki predstavljata sam vrh radikalne sodobne avantgarde. Neofonía je takrat sodeloval z Experimental-Studio SWR Freiburg in tubistom Klausom Burgerjem. Cikel Predihano se je leta 2014 vrnil na glasbeni oder z dvema koncertoma Neofonije: večer posvečen Györgyju Ligetiju z deli, ki so bila prvič predstavljena slovenski publiki (Kammerkonzert, Klavirski koncert, Mysteries of the Macabre) in večer dveh Ligetijevih študentov: Unsuk Chin in Uroša Rojka.

  • Bajde, Matevž

    je diplomant AG v Ljubljani. V orkestru Slovenske filharmonije igra od leta 1997 dalje. Je član ansambla TASF in Slovenski tolkalni projekt (SToP). Priložnostno igra v komornih zasedbah na koncertih sodobne glasbe.

  • Ban, Ivo

    je dramski igralec. Po končanem študiju na ljubljanski Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo leta 1972 je tri sezone igral v SLG Celje, ki se je ravno v tem obdobju uveljavilo kot eno najbolj progresivnih gledališč v Jugoslaviji, leta 1976 pa je postal član igralskega ansambla SNG Drama Ljubljana, kjer se je s širokim razponom vlog, modernim slogom igre, študioznim pristopom in dragocenim talentom za prefinjen odrski humor zelo kmalu uveljavil kot eden nosilcev repertoarja. Za svoje delo je dobil več nagrad; najopaznejša med njimi je Borštnikov prstan, ki ga je – kot doslej najmlajši – prejel leta 1996. Občasno gostuje tudi v drugih gledališčih, pomembno kariero pa je ustvaril tudi kot filmski igralec.

  • Banovec, Gašper

    je s solopetjem začel v glasbeni šoli Moste - Polje pri prof. Janji Hvala in sedaj nadaljuje pod mentorstvom prof. Dejana Vrbančiča. S petjem je pričel v komornem zboru Krog, kot korepetitor in pevec sodeluje s PAZ Vinko Vodopivec. Občasno kot zborist sodeluje z ljubljansko opero, leta 2012 pa je v okviru Akademije za glasbo kot solist nastopil v Monteverdijevi operi Orfej, julija 2015 pa kot solist v Monteverdijevih večernicah. Do leta 2015 je bil član vokalne skupine Ingenium, s katero je dosegel številne uspehe na domačih in mednarodnih tekmovanjih. Redni član Zbora slovenske filharmonije je od začetka leta 2014.

  • Batič, Martina

    prihaja iz Ajdovščine. Po diplomi na Oddelku za glasbeno pedagogiko Akademije za glasbo v Ljubljani je leta 2004 na münchenski Visoki glasbeni šoli v razredu Michaela Gläserja z odliko končala podiplomski študij. Izpopolnjevala se je na mojstrskih tečajih doma in v tujini, tudi pri legendarnem Ericu Ericsonu. Pet let je uspešno vodila zbor Opere SNG Ljubljana, od jeseni 2009 je pomočnica direktorja Slovenske filharmonije za področje zbora, od leta 2012 pa tudi umetniški vodja zbora. Leta 2006 je zmagala na prestižnem tekmovanju mladih zborovskih dirigentov za nagrado Erica Ericsona, to pa ji je odprlo vrata v svet poklicnega zborovstva. Od takrat redno sodeluje z zbori, kot so Švedski radijski zbor, Komorni zbor Erica Ericsona, Nizozemski radijski zbor in Danski radijski zbor, Danski vokalni ansambel, Stuttgartski vokalni ansambel in drugi. Pogosto pripravlja zbore za koncerte znanih dirigentov, kot so Valerij Gergijev, Marcus Creed, Heinz Holliger, Jaap van Zweden, Kiril Petrenko, Hartmut Haenchen, Gianandrea Noseda in drugi.

  • Berger, Saar

    Leta 1980 rojeni rogist Saar Berger je član skupine Ensemble Modern od leta 2007. Študiral je s prof. Marie-Luise Neunecker na Akademiji za glasbo “Hanns Eisler” v Berlinu in zaključil solistični diplomski študij na Visoki šoli za glasbo v Frankfurtu pri prof. Erichu Penzelu in prof. Esi Tapaniju. Saar je bil prejemnik študijskih štipendij Ameriško-izraelske kulturne fundacije ter nagrad Družinske fundacije Zvi in Ofra Meitar. Kot gost in solist nastopa z mnogimi priznanimi mednarodnimi orkestri in festivali, sodeluje s številnimi mladimi in uveljavljenimi skladatelji, izdal pa je tudi svoj dvojni CD Traveling Pieces, solo portret s sedemnajstimi novimi premierami za rog, v okviru znamke Ensemble Modern. Drugi CD, Stop&Horn, je na voljo na Društvu slovenskih skladateljev.

  • Brezavšček, Anja

    je v Ljubljani zaključila študij na Srednji glasbeni in baletni šoli pri prof. Mateju Grahku ter na Akademiji za glasbo pri Karolini Šantl Zupan. Poleg tega je vzporedno obiskovala tudi študij muzikologije na Filozofski fakulteti. Po zaključenem specializiranem magistrskem študiju interpretacije sodobne glasbe na Visoki šoli za glasbo v Baslu se dodatno izobražuje na Visoki šoli umetnosti v Bernu pri prof. Martinu Fahlenbocku. Prejela je več nagrad: leta 2010 in 2011 na Mednarodni poletni šoli ISA prvi nagradi za interpretacijo sodobne glasbe; leta 2012 študentsko Prešernovo nagrado, leta 2013 pa prvo nagrado na mednarodnem tekmovanju “Giovani musicisti – Cittá di Treviso” v kategoriji sodobna glasba. Svoje glasbeno znanje je obogatila na številnih mojstrskih tečajih in poletnih festivalih, kot so akademija Impuls, Mednarodni dnevi za sodobno glasbo Darmstadt, Akademija ansambla recherche Freiburg, kjer se je izpopolnjevala pri Evi Furrer, Sophie Cherrier, Mariu Caroliju in drugih.

  • Delavska Godba Trbovlje

    je bila ustanovljena leta 1903 in kmalu postala nepogrešljiv kulturni dejavnik v Trbovljah. Po drugi svetovni vojni se je pričela njena kvalitetna rast. Prvi večji tekmovalni uspeh je godba dosegla na republiškem tekmovanju pihalnih orkestrov leta 1949, kjer si je izborila pravico nastopa na zvezni reviji v Beogradu in tam osvojila prvo mesto. Godba se je odlepila od igranja koračnic in pričela izvajati modernejše in zahtevnejše skladbe. Uspehi so se vrstili in vrh dosegli leta 1974 na svetovnem prvenstvu pihalnih orkestrov v Kerkradeju na Nizozemskem z osvojitvijo prve nagrade in zlate medalje ter s podelitvijo priznanja ameriške ambasade, kot najboljšemu tujemu ansamblu. Visoko kakovostno raven so trboveljski godbeniki potrdili z večkratno ponovno osvojitvijo prvih mest različnih tekmovanj doma in v tujini. Delavsko godbo Trbovlje so vedno vodili dirigenti z veliko znanja in pripadnosti godbe iz katere so izhajali. Po Antonu Hudarinu, prof. Mihaelu Gunzku in prof. Alojzu Zupanu je leta 2007 vodenje orkestra prevzel prof. Jože Kotar, dolgoletni član godbe, sicer pa redni profesor za klarinet na ljubljanski Akademiji za glasbo in solo klarinetist v Simfoničnem orkestru RTV Slovenija. Kljub zaostreni gospodarski situaciji in posledično pomanjkanju fi nančnih sredstev, se je godba v zadnjih letih uspešno pomladila, tudi na prej defi citarnih instrumentih, to pa je zagotovilo, da se bo tudi naprej lahko dobro in uspešno delalo.

  • Einfalt, Luka

    je leta 2003 kot evfonist diplomiral na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Darku Roškerju.
    V času šolanja se je udeleževal državnih in mednarodnih tekmovanj in med drugim osvojil 1. nagrado na državnem tekmovanju mladih glasbenikov Slovenije v akademski kategoriji s posebno nagrado Društva slovenskih skladateljev za najboljšo izvedbo skladbe domačega avtorja.
    Kot solist je nastopal z Orkestrom slovenske vojske, Pihalnim orkestrom AG v Ljubljani, Simfoničnim orkestrom Domžale-Kamnik, Obalnim komornim orkestrom in nekaterimi slovenskimi pihalnimi orkestri.
    Večkrat je že kot zunanji sodelavec sodeloval s priznanimi orkestri (Simfonični orkester RTV Slovenija, Slovenska filharmonija, Beograjska filharmonija). Sedem let je bil zaposlen v Orkestru slovenske policije, sedaj pa se posveča pedagoškemu delu v Glasbeni šoli Domžale, vodi godbo Lukovica in nastopa na priznanih domačih glasbenih ciklih (Jesenske serenade, Koncertni atelje Društva slovenskih skladateljev…). Januarja 2010 je z odliko zaključil podiplomski študij evfonija na Visoki šoli za glasbo v Luzernu (Švica), pri prof. Thomasu Ruediju.

  • Fele, Monika

    je študentka solopetja na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu izr. prof. Matjaža Robavsa. Redno sodeluje z najvidnejšimi slovenskimi zbori kot solistka in korepetitorka: KZ RTV Slovenije, KZ Ave, APZ Tone Tomšič, Zbor sv. Nikolaja...Od septembra 2014 je članica Zbora slovenske filharmonije.

  • Godalni kvartet Dissonance

    Godalni kvartet Dissonance je nastal po srečnem naključju. Glasbeniki, člani Orkestra Slovenske filharmonije, smo se zbrali za prvo slovensko izvedbo godalnega kvarteta priznanega slovenskega skladatelja Lojzeta Lebiča. Po uspešni predstavitvi smo se zaradi želje po nadaljnjem skupnem muziciranju odločili, da prerastemo v stalno zasedbo. Ime ansambla smo povzeli po istoimenski Mozartovi skladbi, simbolizira pa poslanstvo ansambla, ki se bo posvečal tako klasični literaturi kot tudi delom sodobnih skladateljev, zlasti slovenskih. Februarja letos smo izvedli celovečerni koncert v okviru Koncertnega ateljeja Društva slovenskih skladateljev, v kratkem pa bo posneta tudi naša prva zgoščenka z deli slovenskih skladateljev.

  • Hočevar, Pija

    je z odliko diplomirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu prof. Mateja Zupana, leta 2015 pa magistrirala na Hoogeschool Zuyd – Conservatorium Maastricht na Nizozemskem, razred Prilippa Benoita. V času študija je kot solistka in komorna glasbenica prejela številne nagrade doma in v tujini, bila članica mladinskega pihalnega orkestra EUYWO in orkestrskih akademij v Belgiji ter Avstriji. Kot solistka je sodelovala z orkestrom Slovenske Filharmonije, orkestrom RTV Slovenija ter pihalnim orkestrom Občine Šentjernej. Izpopolnjevala se je na številnih seminarjih, ki so jih vodili E. Beynon, P. Bernold, H. Schmeiser, PL Graf, A. Oliva, D. Formisano, KH Schütz, P. Alanko, W. Auer in številni drugi. Kot pedagog deluje na glasbeni šoli Sevnica hkrati pa ostaja aktivna kot solistka in članica tria Mirus.

  • Hribar, Manca

    se je sprva kalila kot zborovska pevka v vidnejših slovenskih pevskih zborih (Dekliški komorni zbor Škofijske klasične gimnazije, Komorni zbor RTV Slovenija, Komorni zbor Dekor … ), po zaključenih 10 letih šolanja violine pa je stopila na solopevsko pot. Petja se je sprva učila pri Julieti Kubik de Habjanič, od leta 2010 pa ustvarja pod mentorstvom Alenke Slokar Bajc. Leta 2014 se je publiki predstavila v vlogi Marcelline v Figarovi svatbi (produkcija GŠVR), lansko sezono pa je v sodelovanju s Komornim zborom Dekor izvedla delo Aarona Coplanda In the beginning.

  • Jeraša, Domen

    je prvi pozavnist Orkestra Slovenske filharmonije. V času študija na Akademiji za glasbo v Ljubljani, je prejel Univerzitetno Prešernovo nagrado za izvedbo Händlovega koncert v f-molu, z orkestrom Slovenske filharmonije. Z istim orkestrom je izdal tudi solistično zgoščenko. Domen Jeraša se ukvarja tudi s komponiranjem, piše predvsem skladbe za pozavno.

  • Juhart, Luka

    se že vrsto let posveča sodelovanju s sodobnimi skladatelji. Redno sodeluje z Urošem Rojkom, Vinkom Globokarjem, Thomasom Larcherjem, Clausom-Steff enon Mahnkopfom, Eduardom Demetzem, Klausom Huberjem, Bojano Šaljić Podešva, Vitom Žurajem, Arturom Fuentesom in številnimi drugimi skladatelji. Ta zvočna srečanja so danes že dobro dokumentirana na nosilcih zvoka. Njegovi posnetki so izdani pri Zavodu Sploh in založbiL‘innomable, založbi NEOS,Transit in ORF. Ne gre pa pri vsem tem preprosto za specializacijo. Poglabljanje v sodobno zvočnost je pri Juhartu nekaj več kot le iskanje in zapolnjevanje repertoarne niše. Tako je ves čas študija obiskoval pouk in mojstrske tečaje pri specialistih za staro glasbo in še danes to glasbo redno igra med drugimi s Camerato Zürich, Thomasom in Patrickom Demenga, Christophom Bossertom in Volkerjem Jacobsenom. Od leta 2012 predava na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer je tudi vodja katedre za sodobno glasbo. Sam je študiral na Državni visoki šoli za glasbo v nemškem Trossingenu v razredu prof. Huga Notha, h kateremu je odšel po opravljeni Glasbeni gimnaziji v Mariboru pri prof. Andreju Lorberju. Podiplomski študij je v mojstrskem razredu prof. Stefana Hussonga na Visoki šoli za Glasbo v Würzburgu zaključil leta 2008.

  • Kevorkova, Irina

    Violinistka Irina Kevorkova se je rodila v mestu Kazan v Rusiji, kjer je začela z igranjem violine na Šoli za nadarjene otroke. Študij je nadaljevala na Moskovski akademiji Gnesin pri prof. Miroslavu Rusinu, igranje v godalnem kvartetu pa pri prof. Jaroslavu Aleksendrovu, članu slovitega Borodin kvarteta. V Ljubljani živi in deluje od let 1991. Od leta 1993 je vodja drugih violin orkestra Slovenske filharmonije. Enajst let je delovala kot vodja drugih violin v Komornem godalnem orkestru Slovenske filharmonije. Bila je tudi članica godalnega kvarteta Slovenske filharmonije. Kot članica komornega godalnega orkestra SF je dobitnica nagrade Prešernovega sklada in Župančičeve nagrade Mesta Ljubljana. Z obema orkestroma je velikokrat nastopala tudi kot solistka.

  • Klavžar, Simon

    je študiral v Frankfurtu pri Ensemble Modern in v Münchenu pri Petru Sadlu, trenutno pa poučuje tolkala na Konservatoriju za glasbo v Ljubljani ter koncertira in sodeluje s priznanimi umetniki in sestavi (Ensemble Modern, Wolfram Winkel, Peter Sadlo, Stefan Hussong, Bruce Hamilton, Vito Žuraj…). S tolkalnim duom Drumartica koncertira in predava v ZDA, Rusiji in po Evropi. Je prejemnik študentskih Univerzitetne in Akademske Prešernove nagrade. Leta 2009 je v kategoriji duo prejel 2. ter nagrado občinstva na tekmovanju v Luksemburgu (IPCL), nato še 1. nagrado na tekmovanju PENDIM v Plovdivu. 2012 je prejel 1. nagrado na tekmovanju Salieri-Zinetti v Veroni, nagrado publike na tekmovanju za komorno glasbo Almere ter 1. nagrado na Kulturkreis Gasteig. Je prejemnik nagrade občinstva na koncertu v Carnegie Hallu leta 2010, koncertiral pa je med drugim na Ljubljanskem Festivalu, festivalih Mecklenburg-Vorpommern, Rheingau, Movimientos Wolfsburg, Musical Olympus in Klangspuren in je zastopnik za tolkala Adams, palice Innovative Percussion in male bobne Manic Drum.

  • Klobčar, Miha

    je svojo pevsko pot pričel v različnih zborovskih sestavih. Je član Zbora sv. Nikolaja Litija in Komornega zbora Dekor, sodeloval je v Chorus N‘omenu in v opernem zboru SNG Opera in balet Ljubljana, poleg tega je zadnja leta redni član Komornega zbora RTV Slovenija. Od leta 2011 do 2015 je obiskoval pouk solopetja pri prof. Barbari Sorč, od letošnjega leta pa se izobražuje pod mentorstvom prof. Janka Volčanška.

  • Kolbl, Miran

    Koncertni mojster orkestra Slovenske filharmonije, Miran Kolbl, je tudi prvi violinist kvarteta Tartini. Violino je študiral pri prof. Igorju Ozimu v Kölnu in se hkrati izpopolnjeval v komorni igri pri članih slovitega kvarteta Amadeus. Nato je študij nadaljeval v Bernu. Za izvedbe solističnih deležev v orkestrskih delih je kot koncertni mojster prejel številne odlične kritike in na povabilo dirigenta Hartmuta Haenchna dvakrat gostoval pri njegovem Nizozemskem filharmoničnem orkestru v Amsterdamu. Z Orkestrom Slovenske filharmonije in Komornim godalnim orkestrom Slovenske filharmonije, kjer je bil deset let koncertni mojster, je doslej kot solist izvedel številna dela. Koncertiral je tudi s simfoničnima orkestroma RTV Beograd, RTV Slovenija, ansamblom Slovenicum, Mariborsko filharmonijo in Bernskimi simfoniki. Je prvonagrajenec državnih tekmovanj in Tekmovanja treh dežel v Farri d'Isonzo ter dvakrat nagrajenec Prešernovega sklada (1999 kot član Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije in leta 2000 za solistično delovanje). Do sedaj je posnel več zgoščenk z Orkestrom Slovenske filharmonije, s kvartetom Tartini in harfistko Mojco Zlobko.

  • Komočar, Mihaela

    je leta 2007 diplomirala na Akademiji za glasbo v Zagrebu pri prof. Snježani Bujanović- -Stanislav. Prejela je številne nagrade na državnih in mednarodnih tekmovanjih, med drugim leta 2002 prvo nagrado na TEMSIG, leta 2003 prvo nagrado na Tekmovanju mladih glasbenikov Hrvaške, leta 2004 drugo nagrado na Mednarodnem tekmovanju Belvedere na Dunaju, leta 2005 drugo nagrado na Mednarodnem tekmovanju Ondina Otta v Mariboru, leta 2006 drugo nagrado na Mednarodnem tekmovanju Jaume Arragal v Barceloni itd. Že med študijem je nastopila z Orkestrom Zagrebške filharmonije ter Orkestrom Akademije za glasbo iz Zagreba. Z orkestrom Metropolitana Lisboa je na Portugalskem izvajala Šostakovičevo 14. Simfonijo. Nastopala je še z Orchestre National de Montpellier, ansamblom čelistov Conjunto Iberico, orkestrom Boca Cannes, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, orkestrom HRT Zagreb, orkestrom SNG Opera in balet Ljubljana, orkestrom Wienerkammeroper idr. Kot solistka opernih in sakralnih del je nastopala na Dunaju, Zagrebu, v Ljubljani, Parizu, Marseillu, Frontignanu, Cannesu, Osijeku, Barceloni, Lizboni, Montpellieru, St. Etiennu idr. Snemala je za arhiv Radia Slovenija ter Radio France. Na odrskih deskah je debitirala v vlogi mame v Ravelovi operi Otrok in čarovnije. Sledile so vloge: Junona (Offenbach, Orfej v podzemlju), Grofica (Mozart, Figarova svatba), Amelia (Verdi, Ples v maskah), Leonora (Verdi, Trubadur), Helmwige in Sieglinde (Wagner, Walküre), Pevka (Golob, Ljubezen kapital) …

  • Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije

    je štirinajstčlanski komorni sestav, ki igra brez dirigenta. Ustanovili smo ga leta 1993 ob podpori Ministrstva za kulturo Republike Slovenije. V dobrih dvajsetih letih delovanja je ansambel odigral okoli 450 koncertov doma in v tujini. Od leta 1999 ansambel deluje v okviru istoimenskega društva. Vzpodbuja nastanek novih glasbenih del, skrbi za notne izdaje in objavlja promocijske zgoščenke. Že petnajsto leto prireja v sodelovanju z Narodno galerijo iz Ljubljane ciklus "Sozvočje svetov", ki povezuje koncerte komorne glasbe s predavanji o likovni umetnosti. Repertoar Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije obsega skladbe vseh stilnih obdobij, posebno pozornost pa namenja ansambel stvaritvam slovenskih avtorjev. Tudi tistih, najmlajših, ki se šele uveljavljajo. Vse to potrjuje visoko kakovost ter vlogo in pomen Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije v slovenski in evropski poustvarjalni kulturi. Za svoje uspešno delo je ansambel prejel več nagrad in priznanj: Nagrado Prešernovega sklada leta 1999, Župančičevo nagrado leta 2004, Betettovo nagrado leta 2006 in Plaketo glavnega mesta Ljubljana leta 2012.

  • Kosem, Franc

    je od leta 2004 solo trobentač osrednjega državnega Orkestra Slovenske filharmonije ter od leta 2011 asistent, od leta 2015 pa docent za trobento in komorno igro na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. Dodiplomski in podiplomski študij je končal na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu zaslužnega profesorja Antona Grčarja, dodatno pa se je izpopolnjeval na Visoki šoli za glasbo v Karlsruheju pri profesorju Reinholdu Friedrichu. Kot solist, komorni ali orkestrski glasbenik se je doslej predstavil na številnih festivalih in koncertnih odrih širom po svet. Z Orkestrom Slovenske filharmonije je posnel solistično zgoščenko s Koncerti za trobento in orkester Leopolda Mozarta, Franza Josepha Haydna ter Johanna Nepomuka Hummla. Doslej je krstno izvedel preko trideset del slovenskih skladateljev. Je redni član Trobilnega ansambla Slovenske filharmonije ter vodja Društva za trobilno komorno glasbo SiBRASS. Franc Kosem je prejemnik nagrade Prešernovega sklada za leto 2012.

  • Kotar, Jože

    je redni profesor na ljubljanski Akademiji za glasbo in od leta 2007 solo klarinetist Simfonikov RTV Slovenija. Pred tem je bil dvanajst let solo klarinetist v Simfoničnem orkestru Slovenske fi lharmonije. Kot solist, komorni glasbenik in član različnih komornih sestavov nastopa doma in v tujini (Italija, Madžarska, Avstrija, Nemčija, Francija, Češka, Poljska, Rusija, Ukrajina, Španija, Irska, Belgija, Danska, Švica, Švedska, Nizozemska, Izrael, Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Srbija, Makedonija, ZDA, Kanada, Brazilija, Južna Koreja), vodi seminarje za klarinet in komorno igro (Hrvaška, Srbija, Bosna in Hercegovina, Italija, Madžarska, Belgija, Izrael, Irska, ZDA, Kanada, Brazilija) in sodeluje v žirijah mednarodnih tekmovanj. Posnel je vrsto zgoščenk: štiri samostojne solistične ter preostale, ansambelske - tri s Pihalnim kvintetom Ariart, KLARINETOVANJE s Slovenskim kvartetom klarinetov (Samozaložba, Ljubljana, 1999), FAMILY s Slovenskim sekstetom klarinetov, tri z Ansamblom za sodobno glasbo MD7 in eno s PIHALNIM TRIOM SLOVENSKE FILHARMONIJE. Od leta 2007 je dirigent in umetniški vodja Delavske godbe Trbovlje.

  • Kranjc, Dušan

    je končal svojo glasbeno izobrazbo v Ljubljani in v Nemčiji pri prof. Branimirju Slokarju. Deset let je bil prvi pozavnist v orkestru Slovenske filharmonije in Mozarteum orkestra iz Salzburga. Sedaj deluje kot profesor na akademiji za glasbo v Ljubljani, kakor tudi na šoli za glasbo v zgornji Avstriji. Živi v Salzburgu kjer solistično igra z orkestri ter duom s harfo. Je solo pozaunist orkestra Camerata Academica Salzburg, avstrijskega ansambla za moderno glasbo, MAS (Salzburški baročni ansambel) – Musica antiqua Salzburg. Od leta 1990 pa je bil član Juvavum Brass Quintetta. Glasbena pot ga vodi po mnogih glasbenih festivalih kot so: Salzburške poletne igre / Salzburške adventne igre / Festival nove glasbe Bozen / Komorni Festival Allegro Vivo / Int. Glasbeni tedni Millstatt / Festival Sandstein & Musik Dresden / Bluval Straubing / Haydn Festspiele Eisenstadt / Jeunesse Musicales / Zeitgenoessischer Herbst / Musica Sacra Trient / Festival Ljubljana / Festival Lent Maribor / Groedener Musikwochen / Koncerte v Italiji, Sloveniji, Hrvaški, Srbiji, Rusiji, Litvi, Franciji, Poljski, Nemčiji, Mehiki, Tajvanu, ZDA, Izraelu …

  • Krečič, Simon

    je zaključil študij klavirja na ljubljanski Akademiji za glasbo kot zadnji diplomant prof. Acija Bertonclja, julija 2005 pa podiplomski študij klavirja na visoki umetniški šoli v Bernu v razredu prof. Aleksandra Madžarja. V času študija klavirja v Švici je začel študirati še dirigiranje v razredu profesorja Dominique-a Roggen-a. Septembra 2012 je z baletno premiero SNG Opera in Balet Ljubljana diplomiral iz dirigiranja v razredu prof. Milivoja Šurbka. Novembra 2008 je na mednarodnem dirigentskem tekmovanju v italijanskem Grossetu prejel tretjo nagrado ter dirigiral orkestru „Città di Grosseto“ na zaključnem koncertu nagrajencev. Od marca 2009, ko je dirigiral koncert v okviru slovenskih glasbenih dni, je Simon Krečič redni gost Orkestera Slovenske filharmonije. Zadnjih nekaj let je veliko sodeloval z Orkestrom RTV Slovenija ter bil v sezoni 2012/2013 tam tudi redno zaposlen. Prepoznaven je tudi kot dirigent sodobne glasbe. Izvedel je številne skladbe pomembnih sovenskih in tujih še živečih skladateljev. Od decembra 2013 je umetniški direktor Opere SNG Maribor.

  • Kresnik, Barbara

    je rojena v Ljubljani. Pri šestih letih se je začela učiti klavir pri prof. Alenki Naber, tolkala pa malo kasneje pri prof. Josipu Mihelčiču. Po diplomi na Akademiji za glasbo pri prof. Borisu Šurbku je odšla na študij na konzervatorij v Versailles (Francija). Pri prof. Sylviu Gualdi je si je pridobila diplomo “1.prix a l'unanimite” in posebno nagrado za najboljšo interpretacijo skladbe Jeana Aubina. Udeležila se je več seminarjev s svetovno znanimi tolkalci kot Keiko Abe, Igor Lešnik, Ney Rosauro, Evelyn Glennie in Nebojša J. Živković. Od leta 1992 je zaposlena v orkestru Slovenske filharmonije, najprej kot tolkalka, zdaj kot namestnica timpanista. Nastopala je z več komornimi zasedbami, simfoničnimi orkestri in tudi kot solistka. Največ dela trenutno posveti zasedbi SToP (slovenski tolkalni projekt). Barbara igra s palicami VIKTOR in Pierre-Francois RESTA.

  • Krevh, Franc

    je diplomiral na oddelku za tolkala na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Borisu Šurbku. Kot redni član različnih zasedb nastopa doma in v tujini: Orkestra Slovenske filharmonije, tolkalne skupine Slovenski tolkalni projekt (SToP) in ansambla za sodobno glasbo MD 7. Njegov osrednji fokus je namenjen komorni tolkalni glasbi in tako že vrsto let soustvarja programsko shemo Slovenskega tolkalnega projekta. Je soavtor Tolkalnega terminološkega slovarja ter vodja tolkalnih krogov.

  • Kulenović, Slaven

    Dirigent in pianist Slaven Kulenović je na Akademiji za glasbo v Ljubljani najprej študiral klavir v razredu Dubravke Tomšič Srebotnjak, nato pa dirigiranje v razredu Milivoja Šurbka. Med študijem klavirja je prejel Prešernovo nagrado Akademije za glasbo za odlično interpretacijo Mozartovega koncerta za klavir in orkester v c-molu. Dirigiral je Simfoničnemu orkestru Akademije za glasbo, Pihalnemu orkestru Akademije za glasbo, Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija, Simfoničnemu orkestru romunskega radia, Orkestru MIO 2012, Orkestru Branimir Slokar akademije, Simfoničnemu orkestru Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana. Leta 2009 je dirigiral in korepetiral krstne izvedbe dveh komornih oper študentov AG in prejel odlične kritike za poustvaritev. Delal je kot korepetitor v SNG Maribor in v SNG Ljubljana. Je profesor klavirja in komorne glasbe na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani. Od novembra 2013 dirigira in umetniško vodi Simfonični orkester Domžale – Kamnik in od februarja 2014 Simfonični orkester Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana.

  • Kvartet saksofonov 4saxess

    se je razvil v eno od vodilnih tovrstnih zasedb doma in tujini. Nastopil je na priznanih festivalih po Sloveniji, Srbiji, na Hrvaškem, v Avstriji, Italiji in Franciji, januarja 2013 pa tudi na koncertni turneji po ZDA. Zasedba uspešno sodeluje z glasbeno založbo RTV Slovenija, pri kateri sta izšli že dve zgoščenki: 4 Folk leta 2007 in 4 US leta 2011. Saksofonski kvartet 4Saxess je moderna klasična glasbena skupina, ki se poleg izvajanja klasičnih in avantgardnih kompozicij rada spoprijema tudi z drugimi glasbenimi žanri, kot so etno, jazz in crossover. Glavno vodilo zasedbe je izvajanje del, napisanih ali prirejenih izključno za 4Saxess, zato skupina stalno sodeluje s skladatelji in aranžerji. Ustvarjalci iz različnih držav se na njene pobude redno odzivajo, zato je nastala že bogata zbirka novih glasbenih del. Nekatere kompozicije, posvečene kvartetu 4Saxess, se redno uvrščajo na koncertne programe takšnih zasedb doma in v Evropi.

  • Lee, TaeJung

    je najprej študiral klavir na Visoki šoli za umetnost v Seulu, nato pa orkestrsko dirigentstvo s Chi-Yong Chungom in komorno glasbo z Myung-Wha Chungom na Visoki šoli za glasbo korejske Nacionalne univerze za umetnost in glasbo. Dirigiranje je študiral še na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju pri Fabiu Luisi, Bertrandu de Billyju in Urošu Lajovicu, učil pa se je tudi pri priznanih mednarodnih mojstrih. V sezoni 2013/2014 je bil njegov dirigentski debi zaznamovan z Orkestrom Slovenske filharmonije ter orkestroma filharmonij iz Seula in Sarajeva. TaeJung Lee je kot dirigent, uspešen tako na opernem kot simfoničnem področju, vodil številne orkestre in ansamble. Posebej je vredna omembe izvedba Wagnerjeve opere Tristan in Isolda na dirigentskem mojstrskem tečaju pod vodstvom sira Simona Rattlea, ki mu je ob tem izrekel visoko priznanje.

  • Lipovšek, Boštjan

    je svoje prve glasbene lekcije dobil od brata in očeta, obeh hornistov. Šolanje je nadaljeval sprva na Srednji glasbeni in baletni šoli in nato na ljubljanski glasbeni akademiji pri prof. Jožetu Faloutu. Pri njem je tudi diplomiral ter zaključil podiplomski študij. Izpopolnjeval se je pri Radovanu Vlatkoviću na salzburškem Mozarteumu. Med študijem v Ljubljani je prejel študentsko Prešernovo nagrado za izvedbo Straussovega 1. koncerta za rog in orkester s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija. V tem orkestru je takoj zatem zasedel mesto solo hornista. Kot solist redno nastopa predvsem z matičnim orkestrom Slovenske radiotelevizije, kot tudi s tujimi orkestri. Od leta 1999 kot asistent, od leta 2004 pa kot docent predava na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Leta 2005 se je odzval povabilu iz Zagreba in kot docent predava tudi na tamkajšni Akademiji za glasbo. Leta 2008 je za umetniške dosežke na glasbenem področju prejel nagrado Prešernovega sklada.

  • Lipuš, Grabriel

    Na deželnem konservatoriju v Celovcu je študiral solopetje in džez klavir, na akademiji za džez v Gradcu petje (Jay Clayton), na Visoki šoli za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju pa solopetje, samospev in oratorij (prof. Ksgr. Kurt Equiluz). Diplomiral je leta 1996. Od leta 1993 nastopa kot baritonist in od leta 2007 naprej kot tenorist v Avstriji, Sloveniji, Italiji, Nemčiji in drugih evropskih državah. Živi kot svobodni glasbenik v Celovcu; od leta 2001 je zaposlen kot profesor solopetja na deželnem konservatoriju. Kot solist redno sodeluje s Simfoničnim orkestrom in Big Bandom RTV Slovenija, komornim orkestrom Academia Ars Musicae, Celjskim godalnim orkestrom, Euro Symphony Orchestra, KSO - Koroškim simfoničnim orkestrom, KELAG BIGBand-om. Leta 2004 je prejel “Pospeševalno nagrado za glasbo” dežele Koroške. Leta 2005 prejel “Častno nagrado za čezmejno kulturno delovanje”, ki jo podeljuje Zvezno ministrstvo za umetnost na Dunaju.

  • Logar, Martin

    Tenorist Martin Logar svoje znanje nadgrajuje na magistrskem programu solopetja Akademije za glasbo v Ljubljani v razredu prof. Matjaža Robavsa. Glasbene izkušnje je kot ansambelski pevec pridobival v različnih zasedbah, med drugim World Youth Choir, zbor zveze TENSO, Meesters&Gezellen, KZ RTV. Kot koncertni solist ter interpret samospevov se udejstvuje ob različnih priložnostih, s širokim naborom repertoarja. Od leta 2011 je stalni član Zbora slovenske filharmonije, kjer prevzema tudi številne solistične parte.

  • Loy, Steven

    dirigent in skladatelj, je poznan kot navdihujoč in poglobljen interpret izjemno širokega glasbenega razpona. V petnajstih letih delovanja v Sloveniji si je pridobil sloves predanega zagovornika sodobne glasbe. Kot ustanovitelj, umetniški vodja in dirigent ansambla Neofonía je slovenskemu občinstvu predstavil številna pomembna dela 20. in 21.stoletja, med drugim: Ligetijev Klavirski koncert in Komorni koncert, Griseyev Les espaces acoustiques, Lachenmannov Mouvement-vor der Erstarrung. Od leta 2004 je stalni dirigent ansambla MD7, s katerim je premierno izvedel več kot 50 skladb v Sloveniji in tujini (Zagreb Bienale, Seoul, Dublin, Trieste), izbor pa je posnet na številnih zgoščenkah. Domiselne izvedbe standardnega simfoničnega repertoarja (simfonije Brahmsa, Mozarta, Schumanna) so plod dirigiranja orkestrom v Sloveniji, Romuniji in na Madžarskem. Leta 2013 je na Slovenskih glasbenih dneh izvedel lastno skladbo Tahtatā z orkestrom Slovenske filharmonije, ki je v strokovnih kritikah prejela laskave ocene.

  • Mitrović, Igor

    je bil rojen leta 1968 v Bejrutu. Violončelo se je začel učiti pri sedmih letih pri Relji Ćetkoviću. Študiral je v Ljubljani in Baslu pri Milošu Mlejniku in Antoniu Menesesu ter komorno igro pri Walterju Levinu ( kvartet LaSalle). Med študijem se je udeleževal tečajev pri Daniilu Šafranu, Janosu Starkerju in Borisu Pergamenščikovu a leta 1987 je postal član mladinskega orkestra Gustav Mahler. Krstno je izvedel več skladb slovenskih in tujih komponistov. Z ansamblom MD7 je nastopil na festivalih sodobne glasbe v Ljubljani, Trstu, Seulu, Bukarešti in Zagrebu. Leta 1994 je postal vodja violončelistov v orkestru Simfonikov RTV Slovenija.

  • Mlejnik, Miloš

    Doma je iz Škofje Loke, ljubezen do violončela je nasledil po očetu in od njega dobil prve napotke za igro na tem instrumentu. Študiral je pri Otonu Bajdetu v Ljubljani in pri Siegfriedu Palmu na visoki šoli za glasbo v Kölnu ( Hochschule für Musik Köln ). Izpopoljnjeval se je pri Enricu Mainardiju in Andréu Navarri. Od 1977 do 1990 je bil soločelist Slovenske filharmonije. Nastopil je na mnogih uglednih festivalih. Kot solist z orkestrom Slovenske filharmonije je igral v Carnegie Hallu v New Yorku, leipziškem Gewandhausu in v Schauspielhausu v Berlinu. Miloš Mlejnik je prejel vrsto priznanj: I. nagrada na tekmovanju Alfred Vorster v Kölnu 1972, II. nagrada na tekmovanju F.Mendelssohna-Bartholdyja v Berlinu 1972, I. nagrada na jugoslovanskem tekmovanju mladih umetnikov v Zagrebu 1973, I. nagrada na 10.mednarodnem tekmovanju komorne glasbe v Colmarju 1977, Nagrada Prešernovega sklada leta 1984, Prešernova nagrada Gorenjske 1987, Groharjeva nagrada 1989, Nagrada Prešernovega sklada kot član kvarteta Tartini 2001. Miloš Mlejnik vodi številne mednarodne mojstrskih tečaje in pogosto sodeluje kot član žirije na mednarodnih tekmovanjih. Od leta1979 vodi red.prof. Miloš Mlejnik mojstrski razred na Akademiji za glasbo v Ljubljani.

  • Močnik Pirc, Marta

    je solopetje študirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu prof. Irene Baar. V času študija je prejela študentsko Prešernovo nagrado. V letu 2006 je zaključila podiplomski študij na Kraljevem konservatoriju v Haagu na Nizozemskem, kjer je svoje znanje poglabljala z Barbaro Pearson in Diane Forlano na oddelku za klasično glasbo ter z Jill Feldman in Michaelom Chanceom na oddelku za zgodnjo glasbo. Izpopolnjevala se je pri številnih znanih pedagogih in pevskih solistih in se z osvojenimi nagradami in priznanji potrdila na slovenskih in mednarodnih pevskih tekmovanjih. Kot solistka deluje v več komornih skupinah, nastopa na samostojnih recitalih ter z uglednimi orkestri (Slovenska Filharmonija, Slovenicum, Wiener Akademie, RTV, Münchenski simfoniki) pod vodstvom priznanih domačih in tujih dirigentov. Poučuje solopetje in vokalno tehniko v Zavodu sv. Stanislava v Ljubljani.

  • Orkester Slovenske filharmonije

    Ni veliko simfoničnih orkestrov, ki bi se lahko ponašali s tako bogato in dolgoletno tradicijo kot Orkester Slovenske filharmonije s svojimi predhodnicami Academio philharmonicorum (1701), Filharmonično družbo (1794) ter prvo Slovensko filharmonijo (1908–1913). Med številnimi uglednimi umetniki, ki so postali častni člani Slovenske filharmonije in njene predhodnice Filharmonične družbe, srečamo Josefa Haydna, Ludwiga van Beethovna, Niccolòja Paganinija, Johannesa Brahmsa, Carlosa Kleiberja in številne druge. Po ponovni ustanovitvi leta 1947 so orkester vodili priznani domači in tuji dirigenti, med njimi Bogo Leskovic, Samo Hubad, Lovro von Matačić, Oskar Danon, Uroš Lajovic, Milan Horvat, Marko Letonja ter George Pehlivanian, Emmanuel Villaume, Keri-Lynn Wilson. V sezoni 2015/16 mesto šefa dirigenta zaseda Uroš Lajovic. Svoj sloves je orkester potrdil na številnih gostovanjih (Evropa, ZDA, Japonska, Oman …) ter mednarodnih festivalih (Dunajski slavnostni tedni, Maggio Musicale Fiorentino, Praška pomlad, Varšavska jesen, Dubrovniške poletne igre, Ravenski festival ...). Med njegove goste se uvrščajo vrhunska glasbena imena: dirigenti Carlos Kleiber, Riccardo Muti, Zubin Mehta, Jurij Simonov, Serge Baudo, Hartmut Haenchen, Heinz Holliger, Vladimir Fedosejev, Tan Dun, sir Neville Marriner … ter najboljši domači in tuji solisti – Irena Grafenauer, Marjana Lipovšek, Dubravka Tomšič Srebotnjak, Bernarda Fink, Sabina Cvilak, Arthur Rubinstein, Yehudi Menuhin, David Ojstrah, Arthuro Benedetti Michelangeli, Svjatoslav Richter, Gidon Kremer, Anne-Sophie Mutter, Vadim Repin, Ivo Pogorelić, Lazar Berman, Elisabeth Leonska, Schlomo Mintz, Heinz Holliger, Julian Rachlin, Sarah Chang, Fazil Say, Mario Brunello, Zoltán Kocsis, Håkan Hardenberger, Miša Majski, Ana Netrebko … Koncertna dejavnost orkestra je zabeležena na več kot sedemdesetih laserskih ploščah.

  • Orkester Slovenske vojske

    je bil ustanovljen leta 1996 in deluje v okviru Enote za protokol. Glasbeniki ORKSV so predani poklicni glasbeniki, večinoma diplomanti Akademije za glasbo v Ljubljani. Orkester izvaja vojaško, klasično in sodobno glasbo slovenskih in tujih avtorjev. Odgovoren je za zagotavljanje glasbenih programov na slovesnostih, protokolarnih dogodkih in proslavah v organizaciji Republike Slovenije, Ministrstva za obrambo in Slovenske vojske. Poleg tega ga poslušalci lahko pogosto slišijo na javnih koncertih pod taktirko priznanih slovenskih in tujih vojaških in civilnih dirigentov. ORKSV je sodeloval na številnih mednarodnih vojaških in glasbenih festivalih v Avstriji, Italiji, na Hrvaškem, Madžarskem, v Nemčiji, Franciji, na Danskem, v Belgiji, na Kosovu, v Makedoniji, Češki, Rusiji in ZDA. Za svoje zasluge, je orkester prejel bronasto medaljo Slovenske vojske leta 1997 in zlato medaljo Slovenske vojske leta 2006.

  • Peternel, Marjan

    je leta 2012 na ljubljanski Akademiji za glasbo diplomiral iz kompozicije pri prof. Urošu Rojku ter iz klavirja pri prof. Hinku Haasu. Za svoje študijske dosežke je prejel več Prešernovih nagrad Akademije za glasbo, v klavirskem duu s Tjašo Šketako pa 1. nagrado in zlato plaketo na državnem tekmovanju. Kot pianist, aranžer in komponist se pogosto predstavlja v Sloveniji in na tujem. Solistično je nastopil z orkestrom RTV, Policijskim orkestrom in Orkestrom gimnazije Kranj, v ciklih Glasbene mladine ljubljanske se je predstavil kot komponist, s solističnim recitalom, v klavirskem duu ter v več drugih zasedbah. Koncertno je sodeloval z ansamblom za moderno glasbo MD7, društvom Slowind, v ciklih Predihano in Koncertni atelje. Kot pianist in komponist se udejstvuje tudi na gledaliških in baletnih odrih, med drugim je že sodeloval z ljubljanskim Mestnim gledališčem, SNG Opero in baletom v Ljubljani, Pionirskim domom, ljubljanskim Konservatorijem za glasbo in balet in SNG baletom v Mariboru

  • Pihalni kvintet Slowind

    setavljen iz solistov Orkestra Slovenske filharmonije, ne izvaja samo standardnega repertoarja za pihalni kvintet, temveč tudi najrazličnejšo komorno glasbo za mešane sestave. Velik poudarek daje sodobni glasbeni ustvarjalnosti. Pri tem sodeluje z mednarodno priznanimi izvajalci in nastopa na številnih najpomembnejših festivalih za sodobno glasbo. Vrsto let tesno sodeluje z Vinkom Globokarjem, Lojzetom Lebičem in Jürgom Wyttenbachom, pa še z drugimi slovenskimi in tujimi avtorji, ki mu posvečajo svoja dela (Larisa Vrhunc, Nina Šenk, Urška Pompe, Uroš Rojko, Nana Forte, Nenad Firšt, Bor Turel, Matej Bonin, Martin Smolka, Volker Staub, Ivo Nilsson). Redno koncertira tudi v tujini. V zadnjem času je imel odmevne nastope v ZDA, Kanadi, Mehiki, na Švedskem, v Franciji, Italiji in Avstriji. Svetovno sodobno komorno glasbo promovira na lastnem komornem ciklusu Festival Slowind, ki se je v desetih letih svojega obstoja razvil v pravo mednarodno gibanje. Za dosedanje delovanje je leta 1999 prejel Župančičevo nagrado, leta 2003 pa nagrado Prešernovega sklada.

  • Podlesek, Janez

    Violinist Janez Podlesek je koncertni mojster Orkestra Slovenske filharmonije in Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije. Poučuje na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljani. Od leta 2009 redno deluje na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer vodi Komorni godalni orkester. Leta 2012 je pridobil naziv docenta za področje violine. Svojo glasbeno pot je začel na Glasbeni šoli Domžale, kjer ga je za igranje violine navdušil prof. Hervin Jakončič. Šolanje je nadaljeval na Srednji glasbeni in baletni šoli Ljubljana pri prof. Dušanki Stražar. Diplomiral je na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu priznanega profesorja Primoža Novšaka, kjer je končal tudi podiplomski študij – specializacijo. Na državnih in mednarodnih tekmovanjih je prejel več nagrad. Leta 1999 prejel Škerjančevo nagrado. V času študija je bil dvakrat nagrajen s Prešernovo nagrado Akademije za glasbo. Kot član Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije je leta 2006 prejel Bettetovo listino. Redno deluje v Triu Clavimerata in godalnem kvartetu Dissonance. Kot solist je leta 2014 posnel zgoščenko z Orkestrom Slovenske filharmonija z deli Mozarta, Kreka in Šenkove.

  • Prešiček, Nina

    Pianistka Nina Prešiček se je v kratkem času pri nas uveljavila kot ena osrednjih izvajalk sodobne klasične glasbe tako slovenskih kot tujih skladateljev. Pri tem se projektov loteva drzno in domišljeno, večkrat v kombinacijah z drugimi umetniškimi izrazi in mediji. V nekaj letih je pripravila več odmevnih večmedijskih dogodkov, med njimi Ondine in Sono Mobile. Nina Prešiček ni zgolj izvrstna instrumentalistka, poustvarjalka, temveč tudi glasbenica, ki misli glasbo in v njej išče nenehne kreativne izzive. Nina Prešiček je diplomirala leta 2000 in nato leta 2003 končala podiplomski študij na Akademiji za glasbo v Stuttgartu pri profesorju Wolfgangu Bloserju. Istočasno je zaključila tudi podiplomski študij na Perfekcijskem oddelku Nacionalnega konservatorija v Toulousu (Francija) v razredu profesorice Thérèse Dussant. Leta 2005 je zaključila še magistrski študij na pariški Sorboni, smer muzikologija.

  • Rančigaj, Ljubo

    Skladatelj in pianist Ljubo Rančigaj je študiral na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer je pridobil specialistično diplomo iz klavirja (A. Ravnik), zaključil pa je tudi študij kompozicije (U. Krek). Kasneje je nadgrajeval svoje znanje in tehniko na salzburškem Mozarteumu. Svojo učiteljsko kariero je začel na ljubljanski Akademiji za glasbo kot umetniški sodelavec, zaključil pa kot docent na Oddelku za kompozicijo. Njegova dela so izvajali vidni slovenski in tuji glasbeniki. Med drugim zaslužita posebno pozornost dve priznanji: izvedba njegove Tri monotematske skladbe za klavir na Svetovnih glasbenih dneh v Luxemburgu (2000) ter Kozinova nagrada Društva slovenskih skladateljev za njegovo delo na področju samospevov in klavirske glasbe (2013). Nastopal je na koncertih in v studiih tako v Sloveniji kot drugod, večinoma kot komorni pianist, zadnje čase pa je aktivnejši kot skladatelj. Njegov skladateljski opus zajema instrumentalna dela, pretežno za klavir, kot tudi vokalno-instrumentalna, komorna in simfonična dela. Slogovno bi ga lahko umestili med zmerne moderniste.

  • Rošer, Jože

    Rogist Jože Rošer je študiral na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu izrednega profesorja Boštjana Lipovška. Akademijo je zaključil z diplomo s pohvalo leta 2012. Med študijem je v okviru Erasmus izmenjave študiral na Visoki šoli za glasbo v Stuttgartu v razredu Ericha Penzla in Christiana Lamperta. Leta 2009 je prejel študentsko Prešernovo nagrado s trobilnim ansamblom Akademije za glasbo, leta 2010 pa prav tako študentsko Prešernovo nagrado za izvedbo Concertina Larsa Erika Larssona s Komornim godalnim orkestrom Slovenske filharmonije. Je dejaven komorni glasbenik. S trobilnim kvintetom Contrast so zmagovalci nacionalnega tekmovanja (TEMSIG 2013) in tudi pomembnih mednarodnih tekmovanj- Svirel 2014 in Jan Koetsier, München 2014. Jože je trenutno solo hornist Slovenske filharmonije, hkrati pa obiskuje magistrski študij pri Radovanu Vlatkoviću v Salzburgu.

  • Simfonični orkester RTV Slovenija

    je v svojih šestdesetih letih ustvarjanja zapustil globoko sled v slovenskem glasbenem življenju, ki ga s svojim obstojem in delovanjem pomembno sooblikuje. Od ustanovitve dalje so njegova temeljna dejavnost studijska in koncertna snemanja za nacionalni glasbeni arhiv, ki je na voljo radijskim in televizijskim programom. Orkester izvaja zanimiv in pester koncertni program, s katerim privablja raznovrstno občinstvo. Njegov repertoar predstavljajo skladbe svetovne glasbene zakladnice vseh umetnostnih obdobij, antologije in krstne izvedbe slovenskih glasbenih ustvarjalcev, v tretjem tisočletju pa je širok krog poslušalcev pridobil še s koncerti orkestrirane popularne glasbe, ki jo večinoma izvaja skupaj z najvidnejšimi ustvarjalci in poustvarjalci domače estrade. Je slovenski profesionalni glasbeni ansambel z najobširnejšo diskografi jo.

  • Slovenski tolkalni projekt (SToP)

    deluje od leta 1999. Akademske tolkalce je združila želja po kakovostnem komornem muziciranju ter raziskovanju novih tolkalnih zvokov. Svoje glasbeno in družbeno poslanstvo dopolnjujejo z izvajanjem pedagoških koncertov za mlade, organiziranjem seminarjev, festivala BumFest in aktivnim spodbujanjem slovenskih skladateljev k pisanju tolkalne glasbe.
    Edinstveno skupino sestavljajo uveljavljeni tolkalci iz različnih koncev Slovenije: Barbara Kresnik, Marina Golja, Matevž Bajde, Damir Korošec, Franci Krevh, Tomaž Lojen, Davor Plamberger in Dejan Tamše. Predstavili so se na številnih koncertnih odrih doma in na tujem; v Španiji, Italiji, Nemčiji, Avstriji, Črni Gori, Litvi, Južni Koreji in na Hrvaškem ter Češkem.
    V zadnjem obdobju se skupina SToP povezuje z drugimi glasbenimi in neglasbenimi umetniškimi zvrstmi; petjem, plesom, videom itd. S tem odkriva sinergijo v drugih umetniških poljih in se (zavestno) odmika od izvedbe samo klasičnega tolkalnega programa.
    SToP-ova dinamična ustvarjalnost in želja po izvajanju strogo klasične glasbe, lastnih skladb, v enaki meri pa tudi sodobne in elektro-akustične tolkalne glasbe, potrjujeta edinstvenost skupine v Sloveniji in tujini. Skupina je leta 2013 za svoje delo prejela Župančičevo nagrado, leta 2014 pa Nagrado Prešernovega sklada.

  • Steklasa, Dominik

    študira na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Kompozicijo in glasbeno teorijo v razredu zasl. prof. ter Orkestrsko dirigiranje v razredu izr. prof. Marka Letonje (asist. Simon Dvoršak). V 2. letniku je napisal glasbo za diplomsko predstavo študentov AGRFT (režija: Milan Golob). V študijskem letu 2013/14 je prejel študentsko Prešernovo nagrado Akademije za glasbo v Ljubljani za skladbo Searching for... ? za duo harmonik (krstna izvedba: duo Furioso - Nikolina Furić, Mirko Jevtović). Stilno se ne opredeljuje, ker mu je bistvena glasba sama in ne njen stil.

  • Steklasa, Jerica

    je mlada sopranistka, ki od oktobra 2011 študira operno petje na Universität für Musik und darstellende Kunst na Dunaju pri profesorici Claudii Visca. Veliko koncertira, tako doma kot v tujini, in prejema odlične kritike. Sodelovala je s priznanimi slovenskimi in tujimi dirigenti ter vrhunskimi orkestri. Je dobitnica številnih prvih državnih in mednarodnih nagrad. Novembra 2013 je tekmovanju “Nico Dostal” prejela 2. nagrado in posebno nagrado publike, julija 2014 na tekmovanju “Ljuba Wellitsch” na Dunaju 3. nagrado, marca 2015 na tekmovanju "Vissi d'arte" v Pragi 1.nagrado, prav tako 1.nagrado aprila 2015 v Bolgariji. Jerica ima za seboj že veliko opernih vlog. Aprila 2013 je v Avstraliji (Sydney in Canberra) debutirala v vlogi Pamine v Mozartovi operi “Die Zauberflöte” in dobila odlične kritike, avgusta 2013 v vlogi Susanne v Mozartovi “Le nozze di Figaro” v Schlosstheatru Schönbrunn na Dunaju, marca in avgusta 2014 v “Cosi fan tutte” z vlogo Fiordiligi. Aprila 2015 je na Dunaju koncertno izvedla sopran solo Orffove kantate "Carmina Burana". Avgusta 2015 bo debitirala v vlogi Adele v Straussovi opereti Netopir v Schlosstheatru Schönbrunn na Dunaju.

  • Šolar, Andreja

    je diplomirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani iz glasbene pedagogike in dirigiranja pri mednarodno priznanem dirigentu profesorju Marku Letonji. Študij dirigiranja na Brabants Conservatoriumu v nizozemskem Tilburgu pri profesorju Janu Cobru je uspešno zaključila s koncertom Orkestra Slovenske vojske, kjer je zaposlena kot umetniška vodja - dirigentka. Študijsko se je izpopolnjevala pri maestru G. Pehlivanianu na akademiji v Gandii v Španiji, leta 2008 je uspešno končala Senior Musician Course na School of Music v ZDA. Kot dirigentka je sodelovala z Orkestrom Slovenske fi lharmonije in Trobilnim ansamblom Slovenske fi lharmonije, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenije, Simfoničnim orkestrom Akademije za glasbo, Latvijskim vojaškim orkestrom, Symphonisches Blasorchester Klagenfurt, Symphonisches Blasorchester Johann-Joseph-Fux Konservarotium Graz, Fanfarekorps Eendracht Nieuwenhagerheide, Academia Orquesta de Tavernes de la Valldigna Španija, Ansamblom za sodobno glasbo MD7 in različnimi komornimi zasedbami. Kot žirantka sodeluje v mednarodnih komisijah na tekmovanjih za pihalne orkestre v Sloveniji in Avstriji.

  • Štrucelj, Valentina

    slovenska klarinetistka, ki živi in dela v Švici, je začela svoje glasbeno izobraževanje v Glasbeni šoli Črnomelj (Tone Kralj in Venčeslav Lenarčič). Uspešno je maturirala na Glasbeni gimnaziji Ljubljana (Jožete Kregar) ter diplomirala z odliko na Univerzi za glasbo v avstrijskem Grazu (Gerald Pachinger). Na Visoki šoli umetnosti v Bernu (Ernesto Molinari) je z odliko absolvirala podiplomska študija klarineta in basklarineta. Valentina je aktivna na mednarodnih odrih, predvsem pa se posveča izvajanju sodobne glasbe in prek improvizacije odkrivanju in eksperimentiranju z nekonvencionalnimi zvočnimi možnostmi na vseh različkih klarinetov. Je redna članica ansamblov sodobne glasbe neuverBand (Basel), chromoson (Südtirol) in Neofonia (Ljubljana) ter WIM kvarteta Bern (improvizirana glasba). Poleg tega redno nastopa kot solistka in članica različnih simfoničnih in pihalnih orkestrov ter komornih zasedb. Deluje tudi kot pedagoginja v glasbenih šolah Stetten-Künten, Le Mouret in Klubschule Migros ter na različnih poletnih šolah in mojstrskih tečajih.

  • Šuler, Miha

    Pozavnist Mihael Šuler je leta 2004 diplomiral na Visoki šoli za glasbo v Freiburgu (Nemčija) in dve leti kasneje, kot solist s Simfoničnim orkestrom Bern, zaključil še izpopolnjevanje na Visoki šoli za glasbo v Bernu (Švica) pri prof. Branimirju Slokarju. V času študija se je redno udeleževal raznih mednarodnih tekmovanj in je dobitnik več nagrad na tekmovanjih mladih slovenskih glasbenikov. Je član različnih komornih sestavov kot so Slovenski kvintet trobil, Ansambel za sodobno glasbo MD7, Trobilni trio Triumvirat, SiBrass kvintet, mednarodni trobilni ansambel Brasscussion … Redno sodeluje z tujimi orkestri in sicer orkester Malteške operne družbe, orkester Camerata Salzburg, Simfonični orkester Bern, Filharmonični orkester Doha-Qatar … Je tudi član baročnega ansambla Trompeten Consort Friedemann Immer, baročnega orkestra Hannoversche Hopfkapele in slovenskega ansambla Musica Cubicularis. Njegovo številčno udejstvovanje ga je kot solista in člana navedenih sestavov popeljalo na koncertne odre po Ameriki, Aziji in Evropi. Od leta 2007 je zaposlen kot Pozavnist solist v Simfoničnem orkestru RTV Slovenija.

  • Uhari, Nina

    je diplomirala na Akademiji za glasbo Sibelius v Helsinkih (Finska). Izpopolnjevala se je pri profesorjih Mattiju Raekalliu in Earu Hainonenu ter študirala komorno igro pri Ralfu Gothoniju in interpretacijo “lieda” pri Ilmu Ranti. Študij je nadaljevala v Baltimorju (ZDA) pri Julianu Martinu, od leta 1997 pa v Parizu (Francija) pri prof. Bernardu Ringeissenu ter vpisala študij korepeticij in klavirske spremljave na Konservatoriju National de Region du Rueil – Malmaison (pri prof. Davidu Seligu, Angeline Pondepeyre, Monique Bouvet …). V tem času je delovala kot korepetitorka na Ecole Nationale de Musique de Saint Germain en Laye ter na Ecole Normale de Musique de Paris, kjer je glavna korepetitorka pri pevskem pedagogu Jean-Philippu Lafontu. Od leta 2003 je korepetitorka v Centre National D'Aristes Lyriques (CNIPAL) v Marseillu (Francija), od leta 2008 pa deluje kot vodja korepetitorjev na tej šoli. Redno sodeluje v komornih zasedbah, ki nastopajo po Evropi (Francija, Nemčija, Portugalska, Avstrija, Španija, Finska …), Kolumbiji, ZDA, Togu in s priznanimi opernimi solisti. Sodeluje tudi na mojstrskih tečajih priznanega bas–baritona Toma Krause-ja na Mozarteumu v Salzburgu (Avstrija). Je dobitnica prve nagrade na tekmovanju Hannikainen and Fazer (Finska) ter nagrade Spedidum na tekmovanju Forum de Normandie (Francija).

  • Vrtačnik, Eva

    je svojo glasbeno pot začela v Glasbeni šoli Zagorje pri prof. Metki Podpečan, šolanje pa je nadaljevala pri prof. Maji Kojc na SGBŠ Ljubljana. Trenutno zaključuje magistrski študij oboe na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Mateju Šarcu. Je dobitnica več prvih nagrad na državnih ter mednarodnih tekmovanjih. Sodeluje z orkestrom Slovenske filharmonije in Simfoničnim orkestrom RTV Slovenije. Je članica pihalnega kvinteta Opus 5, s katerim je dosegla opazne rezultate na raznih tekmovanjih in mednarodnih festivalih. Svoje znanje je izpopolnjevala pri priznanih profesorjih, kot so Emanuel Abbühl, Christian Wetzel, Max Artved, Guy Porat, Clara Dent, Erik Behr, Peter Tavernaro in drugi.

  • Walentynowicz, Małgorzata

    Poljska pianistka Malgorzata Walentynowicz je dobitnica prve nagrade na 37. Tekmovanju poustvarjalcev Gaudeamus v Amsterdamu (2009) in prve nagrade na tekmovanju Yvar Mikhashoff Trust for New Music v Buffalu, ZDA (2010). Diplomirala je na glasbenih akademijah v Gdańsku in Hannovru ter na Visoki šoli za glasbo v Stuttgartu, kjer je po študiju z Nicolasom Hodgesom diplomirala z odliko kot poustvarjalka sodobne glasbe. Kot solistka je med drugim nastopala z Varšavskimi filharmoniki, Orkestrom poljskega radia, Sinfonio Iuventus, skupino Modern Ensemble iz Illinoisa in New Music Orchestra. Małgorzata Walentynowicz je izvajala dela na festivalih in prizoriščih, kot so Ultraschall Berlin, Rainy Days v Luxemburgu, festivalu Varšavska jesen, ISCM Svetovnih glasbenih dneh, Poletnih tečajih nove glasbe v Darmstadtu, festivalu Acht Brücken v Kölnu, Tzlil Meudcan v Tel Avivu in mnogih drugih. Njene poustvaritve so izšle na kompaktnih ploščah založb Wergo, Bôłt Records, DUX in Polmic, snemale pa so jih tudi poljske in nemške radijske postaje.

  • Zbor Slovenske filharmonije

    je bil kot poklicni pevski zbor, pod imenom Slovenski komorni zbor, ustanovljen leta 1991. Do jeseni leta 2009 ga je vodil dr. Mirko Cuderman, od sezone 2009/2010 do 2011/2012 pa dirigenta Martina Batič in Steffen Schreyer. V sezoni 2012/2013 je Martina Batič v celoti prevzela njegovo umetniško vodenje. Ta 40-članski zbor je od leta 1998 del Slovenske filharmonije. Njegova osrednja naloga je izvajanje a cappella skladb različnih glasbenih obdobij. Z Orkestrom Slovenske filharmonije in z drugimi orkestri sodeluje pri izvedbah vokalno-instrumentalnih del. Z Zborom Slovenske filharmonije so v Vokalnem abonmaju poleg uveljavljenih slovenskih zborovodij sodelovali številni priznani tuji dirigenti, kot so Ericson, Gronostay, Kaljuste, Layton, Theuring, Putniņš in drugi. Na koncertih vokalno-instrumentalnih del pa so zboru dirigirali Gergijev, Haenchen, Muti, Seeliger, Penderecki. Novembra 2012 sta Zbor in Orkester Slovenske filharmonije gostovala s koncertno izvedbo opere Jolanta Petra Iljiča Čajkovskega v znamenitih koncertnih dvoranah Stuttgarta, Münchna, Amsterdama, Pariza, Berlina, Nürnberga, Prage, Essna in Dunaja. Opero so – s slavno sopranistko Ano Netrebko v naslovni vlogi in pod taktirko Emmanuela Villaumea – posneli tudi za založbo Deutsche Grammophon.

  • Zhang, YongYin

    Mlada erhuistka Zhang Yongyin se je rodila leta 1989 v Tianjinu na Kitajskem. Študirala je erhu, tradicionalni godalni inštrument pod mentorstvom ene najslavnejših kitajskih umetnic na tem inštrumentu, Song Fei. Leta 2015 je magistrirala na Kitajskem konservatoriju za glasbo, trenutno pa poučuje erhu na Konservatoriju za glasbo v Zhejiangu. Na številnih tekmovanjih je dosegla izjemne uspehe. Pogosto je sodelovala s simfoničnim orkestrom iz Tianjina ter Pekinškim simfoničnim orkestrom in Kitajskim nacionalnim simfoničnim orkestrom, in koncertirala v Pekingu, Šanghaju, Hongkongu, Tokiu, Sydneyu, na Tajvanu in drugod. Njen slog igranja so označili kot nepretenciozen in čustven, izbran in zrel. Poleg tega, da je prenašalka bistva izvajanja kitajske tradicionalne glasbe, premore Zhang Yongyin visoko raven interpretativnih in tehničnih veščin za izvajanje sodobne glasbe. Je izjemna erhuistka, vrhunsko pa obvlada tudi druge kitajske različice violin, kot so gaohu, zhonghu, banhu, jinghu itd., in pomembno izstopa med mladimi kitajskimi izvajalci.

  • Žerdin, Tina

    Harfistka Tina Žerdin je na Univerzi za glasbo na Dunaju v koncertnem razredu profesorice Adelheid Blovsky-Miller z odliko opravila tako dodiplomski kot tudi magistrski študij ter se postransko intenzivno izobraževala pri številnih znanih tujih profesorjih, predvsem predstavnikih visoke francoske šole igranja harfe. Med študijem je bila štipendistka Ministrstva za kulturo Republike Slovenije. Po študiju je iz strani dunajske Univerze za glasbo prejela nagradno štipendijo za izjemne študijske dosežke, leta 2010 pa za svoje raziskovalno in umetniško dejavnost na področju vloge harfe v opusu skladatelja Richarda Wagnerja tudi štipendijo Bayreuthskega štipendijskega sklada. Koncertno se veliko udejstvuje tako doma kot tudi v tujini: nastopa kot solistka, kot članica raznovrstnih komornih zasedb in kot soloharfistka uglednih avstrijskih orkestrov (Dunajski komorni orkester, orkester na starih inštrumentih Wiener Akademie, Madžarsko-avstrijska Haydnova fiharmonija, orkester Tirolskih slavnostnih iger). Gostovala je tudi v orkestrih Dunajske državne opere in Milanske Scale. Je avtorica številnih posnetkov za arhiv Radia Slovenija in avstrijskega ORF-a. V letu 2015 je v založbi Društva slovenskih skladateljev izšla tudi njena prva zgoščenka z deli slovenskih avtorjev. Kot pedagoginja je dejavna v Sloveniji, Avstriji in v Mongoliji.

ISCM - DSS © 2014 izdelava spletne strani